Fabrizio Bellomo (Bari, 1982), pursues his research in a hybrid and multidisciplinary way. His works have been exhibited in Italy and abroad in personal and collective exhibitions, through public projects, film festivals and presentations. Among them: "Arcipelago Italia. Progetti per il futuro dei territori interni del Paese" – Padiglione Italia alla 16. Mostra Internazionale di Architettura della Biennale di Venezia, "About a City 2019" – Fondazione Giangiacomo Feltrinelli Milano, "Meccanicismo" – KCB Kulturni Centar Beograda, "Talent Prize 2017" – MACRO Museo Arte Contemporanea Roma, "2004-2014. Opere e progetti del Museo di Fotografia Contemporanea" – Triennale di Milano, "plat(t)form 2015" – Fotomuseum Winterthur, "Teatri i Gjelberimit" – Galeria Fab Tirana, "ArtAround" – MuFoCo Museo di Fotografia Contemporanea, "Milano, un minuto prima" – Fondazione Forma per la fotografia"REcall – European Conflict Archaeological Landscape Reappropriation" – Nordic Embassies in Berlin, "55° Festival dei Popoli di Firenze", "34e Cinemed – festival international du cinéma méditerranéen de Montpellier", "RaiTunes" Rai Radio2. His work is part of international essays, like "The Body of Solidarity: Heritage, Memory, and Materiality in Post-Industrial Italy" in Comparative Studies in Society and History, Cambridge University Press – Cambridge 2017 and "Luogo e identità nella fotografia italiana contemporanea", Einaudi, Torino 2013.

 

In the last two years he has written regularly for la Repubblica (Apulia's edition) and some times on Artribune and Zero.

Meridiani, paralleli e pixel. La griglia come medium ricorrente, postmedia books, Milano – is his latest book.

 

                  fabriziobellomo.pdf

   fabriziobellomo@msn.com